فواید داشتن گواهی انحصار وراثت

ورثه یاهر ذی نفعی که برای انجام کارهای اداری به مراکز دولتی مثل بانک و اداره جات ویا دفتر اسناد رسمی، مراجعه میکند نیازمند داشتن این گواهی میباشد. بنابراین اگر انحصار وراثت نکنید امکان تقسیم اموال متوفی و انجام مراحل اداری در مراکز دولتی را نخواهید داشت و کسی میتواند ادعای جانشینی شخص فوت شده را داشته باشد که نام او به عنوان وارث در انحصار وراثت آمده باشد. اگر برای این مراحل به راهنمایی نیاز دارید برای پاسخ به سوال برای انحصار وراثت کجا برویم؟ میتوانید به مقاله مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات کامل در این خصوص دریافت کنید.

مدارک لازم جهت انحصار وراثت

  •  1- مورد اول گواهی فوت متوفی می باشد.این گواهی آنلاین و ازطریق روش الکترونیکی و سامانه درخواست گواهی فوت اخذ می شود. چنانچه در این مراحل دچار مشکل بوده و به راهنمایی نیاز دارید وکلای صاحب صلاحیت در سایت برترین وکیل میتوانند راهنمای شما باشند.
  •  2- شناسنامه شخص فوت شده
  •  3- اصل و یا رونوشت از عقد نامه
  •  4- شناسنامه روثه ها
  •  5- استشهادیه محضری
  •  6- وصیت نامه رسمی متوفی در  صورت وجود
  •  7- گواهی تسلیم اطهارنامه مالیاتی برای فوت شدگان قبل از سال ۹۵ که اقدامی برای آن انجام نشده است.

استشهادیه جهت انحصار وراثت چیست؟

استشهادیه انحصاد وراثت به این صورت است که سه نفرعاقل و بالغ به عنوان شاهد به دفتر اسناد مراجعه کرده و فرم های لازم را پر میکنند و شهادت می دهند که وراث شخص فوت شده چه کسانی هستندو دفتر اسناد رسمی نیز شهادت و امضا و تاییده ی آنها را گواهی می کند. این مطلب قابل توجه می باشد که در صورت تمایل شما، بهترین وکیل ارث و انحصار وراثت در تهران میتواند بدون نیاز به حضور شما و تدارک شهود، استشهاد نامه محضری تهیه کرده و شما حتی نیاز به فراهم کردن شاهد نیز نخواهید داشت.

راجع به قانون جدید انحصار وراثت باید گفت که فعلا قانون جدیدی به این منظور تصویب نشده وتنها مورد لازم، اخذ گواهی تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارث برای فوت شدگان قبل از سال 95 می باشد که برای گرفتن گواهی انحصار وراثت نیاز است.

مقاله ما را که با عنوان مراحل دریافت گواهی انحصار وراثت منتشر شده است را مطالعه نمایید 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد